New York ja ekat päivät Kanadassa

28.08.2017

Hei! Aattelin täst edes tehä parhaimpani mukaan viikkokatsauksia. Eli kirjotan parhaimpani mukaan sunnuntaina mitä viikon aikana on tapahtunut.

Lähtöpäivä

Lähtöpäivä Suomesta oli maanantaina 21.8. Aamulla oli aikainen herätys ja vielä viimeisten asioiden pakkaaminen mukaan. Lähdimme aamulla noin 8 aikoihin Sysmästä ajamaan. Menimme Lahteen, koska tarvitsin vielä pari juttua mukaan. Matkalla tuli kumminkin käänne kun jouduimme pysähtymään oksentamaan. Mutta sen jälkeen olo oli parempi ja saavuimme Lahteen. Kävimme kaupassa ja hyvästelin vielä Jaanan. Sen jälkeen jatkoimme matkaa lentokentälle. Sielä kokoonnuimme vaihtareiden kesken. Kaikki hyvästelivät lähimmäisiä. Itse itkin melkeen koko ajan, hyvästellessäni perheeni ja mennessäni porteista. Mutta onneksi olo parantui vähän, mutta jännitys iski taas mentäessä lentokoneeseen. Edessä oli 8 tunnin ja 40 minuutin lento. Itse en ole lentänyt paljon ja pelkään nousua, sillä korvat menevät koko ajan lukkoon ja koska koen tilanteen todella epämielyttäväksi. Mutta noususta selvittiin okei hyvin ja lento meni todella hyvin.

Saavuimme Amerikkaan noin neljän aikoihin iltapäivällä paikallista aikaa eli 11 aikoihin yöllä Suomen aikaan. Lentokentällä matkatavaroiden ja tullien läpi käyminen oli pitkävetistä. Mutta siitä selviydytyttyä menimme bussilla hotelliime The Watson Hotel. Matkalla ihastelimme New Yorkin maisemia. Hotellilla kävimme huoneissamme ja lähdimme yhtenä ryhmänä syömään Hell´s kitchenin alueelle pitsaa. Ja siitä Time Squardin kautta takaisin hotellille ja vihdoin nukkumaan. Oli vaikeaa pusuä hereillä illan aikana sillä sisäinen kello meni ihan eri ajassa.

New York

Aamulla menimme kävely lenkille Central Parkkiin. Central Park on 4 km pitkä ja 1 km leveä puisto alue keskellä New Yorkia. Puut olivat todella isoja ja puistossa oli todella paljon ihmisiä urheilemassa. Lenkin jälkeen meillä oli koulutus tilaisuus koskien amerikkalaista kulttuuria ja tapoja. Sen jälkeen menimme kaupunkikierrokselle New Yorkkiin. Ajoimme Greenwich Villagessa, China Townissa jne. Kävimme One World Observadoryssa ja Brooklyn Bridgessa. Jonka jälkeen meidät jätettiin Time Squarille ja pääsimme tutkimaan paikkoja pienissä ryhmissä noin 2 tunnin ajan. Kävimme Marian kanssa vähän syömässä ja Disney kaupassa, jonka jälkeen tapasimme muut hotellilla ja menimme yhdessä illalliselle. Illallinen oli The View Loungella. Ravintola oli korkealla ja ravintolan kerros pyöri hitaasti ympyrää, joten sieltä oli todella hienot maisemat kaupungille. Illallinen oli hyvää, varsinkin jälkiruoka. Illallisen jälkeen poikkesimme nopeasti starbuckisissa ja menimme kävellen hotelille.

Keskiviikko aamuna päätin jättää lenkin väliin ja nukkua pidempään. Aamupalan jälkeen kävelimme aukiolle, jossa pidimme vielä pienen palaverin ja puhuimme lennoista ja miten käytännössä kaikki tulisi toiimaan. Sillä jouduimme kumminkin lentämään yksin kaupunkeihin jossa tulisimme viettämään vaihtovuotemme. Keskustelun jälkeen oppaamme ystävä tuli paikalle ja antoi meille pienen "luennon" hip hopista ja sen synnystä. "Luento" oli todella hauska ja luennon lopuksi keräännyimme vielä piiriin ja jokainen joutui menemään piirin keskelle tanssimaan. Luennon jälkeen menimme kävellen NBC studiolle vierailemaan. Vierailun jälkeen saimme noin 5 tuntia vapaa-aikaa. Kävimme Sallan kanssa 5th avenuella kiertelemässä kaupoissa, vähän syömässä starbucksissa ja kävelimme takaisin hotelille uimaan. Uituamme huomasimme että meillä oli reilu tuni vielä vapaa-aikaa joten menimme etsimään toisten vaihtareiden suosittelemaa ruokailu paikkaa. Eksyimme (onneksi) kyllä aluksi tieltä ja löysimme suloisen kaupan jossa myytiin mini muffinseja, jote ostimme niitä mukaamme (super hyviä ja suloisia). Juuri luovuttaessamme ruokailu paikan löytymisestä, me löysimme sen ja kävimme sielä syömässä. Sitten meille tulikin pieni hoppu kun yritimme ehtiä ryhmä kokoontumiseen time squarille. Pienen urheilusuorituksen kunniaksi ehdimme juuri ajoissa. Menimme yhtenä ryhmänä katsomaan musikaalia Phantom of the Opera. Musikaali oli parasta teatteria mitä olen ikinä nähnyt! Valaistus, lavasteet, näyttelijät, tarina, kaikki oli niin uskomattoman hyvin toteutettua ja aivan sanoin kuvaamatonta. Pieni miinus oli vain että en ymmärtänyt aina mitä näyttelijät puhuivat/lauloivat sillä musikaali oli englanniksi. Mutta silti se oli parasta mitä olen koskaan nähnyt! Musikaali oli täydellinen tapa lopettaa vierailumme New Yorkissa.

New Yorkissa vietetty aika oli kuin unelmien täyttymys! Kaikki ne suuret rakennukset ja kuuluisat paikat mitä on nähnyt kuvissa ja televisiossa. Kaikki oli kuin unelmaa. Ihmis määrä ja liikennekkään eivät olleet niin pahoja kuin odotin. Toivottavasti pääsen vielä joskus vierailemaan tässä kaupungissa.

Lento Kanadaan

Aamulla oli aikainen herätys. Kävimme syömässä ja veimme matkalaukkumme bussiin. Ehdimme vaihtaa onneksi aamulla ja edellisenä iltana vielä pinssejä toistemme kanssa. Menimme lentokentälle ja valmisuimme lentoihimme. Lensin onneksi ensmmäisen lentoni Montrealiin Emman kanssa. Montrealissa saimme viisumimme ja jatkoimme matkaa omille lennoille. Lentoni oli onneksi ajallaan ja kesti vain vähän alle tunnin. Saavutuessani Monctoniin minua oli vastassa host perheeni vanhemmat ja sisko, sekä rotarin puolelta kummini ja consuler. Minulla oli siis lämmin tervetuloa komidea vastassa. Lähdin host perheen kanssa uuteen kotiini ja tapasin loput perheestä. Loppupäivä menikin asioiden purkamisessa ja puhumisessa. Suunitelmissa oli pieni kävely lenkki naapurustossa, mutta ensi-illan kysymysten pituuden takia se jäi väliin. Joten host veljeni Adam vei minut mukanaan illalliselle ystäviensä kanssa, jossa sain maistaa ehkä maailman parhaita siipiä. Minulla oli todella hauskaa.

25.08. Perjantai

Perhe otti minut onneksi avoin sylin vastaan. Kävimme päivällä katsomassa host siskoni Shopien konserttia. Konsertin jälkeen oli pieni barbeque ja tulimimme takaisin kotiin. Kävimme Sophien kanssa shoppailemassa lähellä olevassa kauppakeskuksessa ja tulimme takaisin kotiin.

26.08. Lauantai

Kävimme katsomassa pienimpien host sisarusteni jalkapallopeliä. Jonka jälkeen oli pieni barbeque tilaisuus. Sen jälkeen menimme Magic Mountain vesipuistoon ja vietimme sielä loppu päivän.

27.08. Sunnuntai

Jouduin viettämään koko päivän sisällä, sillä olin kipeänä. Mutta oloni parantui illalla.

© 2016 Aarne Karvinen. Kaikki oikeudet pidätetään.
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita